Det har kommit till min kännedom att Christiaan inte längre har möjlighet att skriva på HEF-Forum. Ett skäl för detta kan antagligen utläsas av vad jag har att tillföra i detta inlägg, i och med vilket debatten med Christiaan i denna tråd får anses avslutad.
Christiaan Vos skrev:
Tack Henrik för ditt citat från tidigare år där du ger uttryck för en medmänsklig attityd som jag själv helt instämmer i. Under årens gång har du dock förändrats till en muslimofob, en muslimhatare som tror att alla födda muslimer utan undantag är dömda att hata våra västerländska värderingar och förr eller senare är predestinerade att begå terrorhandlingar, förtrycka sina hustrur och döda sina döttrar ifall de förälskar sig i fel pojke. Detta är ditt stora felsyn som tycks ha rotat sig djupt i ditt sinne.
Jag förtalar dig inte på något sätt som person, utan utgår från dina skriverier som är väl dokumenterade här på Forumet som alla kan läsa.
Påståendet att ”
Jag förtalar dig inte på något sätt som person” förändrar inte det faktum att detta är exakt vad Christiaan gör. Metoden att förneka det uppenbara har visat sig symptomatisk för Christiaan. De rena lögnerna om mig behöver bemötas, men eftersom de är så omfattande, väljer jag att använda några exempel.
Jag har hela tiden framhållit de islamkritiker som har sin bakgrund inom Islam (genom födsel ofrivilliga ”muslimer”) som de mest tillförlitliga, dem vi borde lyssna på och ta på allvar. De har egen erfarenhet av det de kritiserar, något vi som hela tiden stått utanför Islam aldrig kan ha. Det är också från dem med egen erfarenhet från den muslimska verkligheten (där även de uppriktiga islamisterna ingår) jag har hämtat den information om och kritik mot Islam som Christiaan starkast invänder mot. Det är oklart hur han kan vara bättre informerad.
Bland dem jag hyllar mest som mina vänner i strävan mot islamiseringen finns organisationen
Ex-Muslimer, med vilka HEF också idkat visst samarbete.
Ett annat exempel på någon jag hyser stor tillit till och respekt för är den internationellt kända
Wafa Sultan (YouTube-film).
Nog med exempel! Christiaan ”reviderar” samtidigt både Islam och min uppfattning om muslimer. I båda fallen rekommenderar jag läsning av källmaterialet i stället för Christiaans ”tolkningar”. Jag står för vad jag har skrivit och har inget att förklara. Däremot kan den oinitierade läsaren behöva ett incitament för att ifrågasätta vad Christiaan påstår om bl.a. mig. Var så god!
Christiaan Vos skrev:
Och sen är det helt uppåt väggarna galet att jag skulle vilja censurera något inlägg här på Forumet. (förutom att jag inte ens har de IT-tekniska möjligheterna till ett sådant brott mot ytrandefriheten)
Det uttalande som ligger till grund för uppfattningen att Christiaan har haft för avsikt att censurera HEF-Forum kan knappast missuppfattas. Detta såvida man inte så som Christiaan försöker med, ändrar innebörden av flera av de ord uttalandet innehåller. Senkomna tillrättalägganden döljer illa det faktum att ryggmärgsreflexen handlade om att förbjuda åsikter. Citatet nedan kommer från ett inlägg av Christiaan på e-postlistan
hefdeb 2009-11-03 och är just där riktat till Filip Björner. Citatet refereras även i en annan tråd här på HEF-Forum, initierad av Filip, i ämnet ”
Snart drabbas HEF-forum av CENSUR”:
Citat:
Inomkort ska jag besöka Forum och städa upp bland allt dit skit som ligger där och skräper som kan få vilsegångna besökare att tro att vi är en filial till SD eller extremhögern.
Att ”
städa upp skit som ligger där och skräpar” innebär alltså inte längre
ett avlägsnande. Eftersom Christiaan t.o.m. ”tolkar” vad
han själv skriver till något helt annat än det betyder, behöver vi inte längre ta något han säger på allvar!