HEF-Forum HEF Hemsida
Datum och tid för HEF-Forum: 2010-09-06, 11:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd   [ 3 inlägg ]  Svara på tråd
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 1939 Hitler -- 2009 Ahmadinejad
Nytt inläggPostat: 2009-11-14, 22:40 
Frånvarande
Kverulant
Användarvisningsbild

Ja, nu befinner vi oss där. Men få människor vågar idag stå upp och kräva att USA anfaller Iran.

En av de som vågar är Leonard Peikoff:

http://www.youtube.com/watch?v=JoAWCwm-UXw

Churchill var på sin tid också ganska isolerad som krigshetsare mot Hitler. Så, tragiskt nog fick Hitler attackera först. Nu ser det ut som om eländet kommer att upprepas. Ahmadinejad kan komma att FÖRINTA stora delar av Israels befolkning i ett direkt förstaslagsangrepp. Och just det är också en av hans uttalade målsättningar. Han har t.o.m. varit tydligare om vad han vill åstadkomma än vad Hitler var.

- Objektivist, dvs. fundamentalistisk och fanatisk anhängare och beundrare av Ayn Rands filosofi.
- Kverulant, som brukar ha rätt om det mesta.
- Bödel, som verbalt avrättar de som inte förstår ironi.

Till sidans topp
 Användarens profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: 1939 Hitler -- 2009 Ahmadinejad
Nytt inläggPostat: 2009-11-15, 02:15 
Frånvarande
Kverulant
Användarvisningsbild

Den här artikeln är bra:

http://www.capmag.com/article.asp?ID=2635

- Objektivist, dvs. fundamentalistisk och fanatisk anhängare och beundrare av Ayn Rands filosofi.
- Kverulant, som brukar ha rätt om det mesta.
- Bödel, som verbalt avrättar de som inte förstår ironi.

Till sidans topp
 Användarens profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: 1939 Hitler -- 2009 Ahmadinejad
Nytt inläggPostat: 2009-12-06, 20:52 
Guskelov, Filip, att det än sålänge är få galningar som kräver att USA ska anfalla Iran. Hade Iran redan haft en atombomb så hade dom redan demonstrerat det genom en provsprängning för att visa alla: ”se upp för oss, vi kan slå tillbaka”.
Så gjorde alla nya kärnvapenmakter inklusive ärkefienderna Pakistan - Indien.

Vad som förbryllar mig hela tiden är: varför är du och dina objektivistiska vänner så fixerade vid just Iran och inte Pakistan och Indien? Som ju har så mycket större anledning OCH möjlighet att kasta varandra i fördärvet. Jag menar att gemene man, liksom jagsjälv känner oro för kärnvapen överhuvudtaget så är det just Irans mest sannolikt ännu icke-existerande kärnvapen som orsaker er sömnlösa nätter.

Sen detta med årtalen 1939 (mitt födelseår) och 2009 som du förknippar med två obehagliga personer. Du bortser från en ”liten” detalj. Hitler hade det året en välrustad armé som var överlägsna grannländernas. Ahmadinejads styrkor må vara betydande men teknologiskt sannolikt helt underlägsen Israels och USAs.

Jag har tittat på din Youtube-film om Objektivisten Leonard Peikoff som ju med sin uppspärrade ögon och oförmåga att lyssna på O’Reillys frågor framstår som sinnebilden av en fanatiker som inte tycks vara rädd för ett tredje världskrig mot samtliga muslimska länder. En riktig Dr Strangelove.

Jag förstår att din krigshets har sina rötter i den objektivistiska ”läran” med Ayn Rand som kultfigur. Och förstår också att du på alla dina artiklar på Fritänkarnas blogg placerar fyra länkar till dina Ayn Rand vänner. Det gäller att föra ut sitt budskap….!

Till sidans topp

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd   [ 3 inlägg ]  Svara på tråd

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Vilka är närvarande

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare och 1 gäst

Du kan inte skapa nya trådar i denna avdelning
Du kan inte svara på trådar i denna avdelning
Du kan inte redigera dina inlägg i denna avdelning
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna avdelning
Du kan inte bifoga filer i denna avdelning

Sök efter: